zondag 25 april 2010

Zomer!

Afgelopen maandag was het Sächsilüüte! Dit is een feestdag die alleen in Zurich gevierd word. Er word een grote brandstapel gemaakt met daarop een houten sneeuwman. Deze is gevuld met vuurwerk en word geplaatst op een ongeveer 7 meter hoge brandstapel. Om 6 uur word het vuur aangestoken en wacht iedereen op het moment dat de hele brandstapel in vuur en vlam staat en de kop van de sneeuwpop er vanaf knalt. Dit is het officiële begin van de lente en ligt de winter definitief achter ons. Hoe sneller de kop er vanaf knalt duster beter word de zomer. Dit jaar zal een goede zomer worden!
Wat erna gebeurd is niet officieel maar meer een studenten initiatief. Zodra de hekken rond het vuur weg gehaald worden sprint iedereen naar het midden en worden er overal kleden en bbq's klaar gezet en word het een mega bbq! een grote chaos en gezelligheid (zo niet Zwitsers..) Ik vond het echt een hele bijzondere avond en heb echt enorm genoten :)


Afgelopen week was ook de laatste week van mijn 'Umweltbericht Schweiz'-project. We moesten voor dit project een toekomst visie voor het 'umweltbericht' bedenken. Dit is een soort jaarverslag over de toestand van het Zwitserse land denk hierbij bijvoorbeeld aan de waterkwaliteit, verkeersoverlast en delfstoffen. Nu is het nog een boek wat elke parlementsperiode uitgegeven word en maar weinig mensen bereikt. Ons idee kort samengevat is dat alles voortaan op internet te vinden is een elke dag actueel is. Het moet een grotere doelgroep aan gaan spreken en een soort 'Wikipedia functie' krijgen. Hieronder een paar screenshot van de wegsite. Het was een leuk maar ook pittig project. Het was een multidisciplinair project en we werden in groepjes ingedeeld en ik zat met een Linda (grafisch) Elise (wetenschappelijk illustreren) en Allesandro (game design). De samenwerking was in het begin heel lastig en vermoeiend maar uit eindelijk hebben we samen een mooi eindresultaat neergezet waarvoor we van de docent ook een erg groot compliment kregen. Volgende week begint een nieuwe module met typedesign, ZIN IN!



Gister heb ik een wandeling gemaakt van Manndorf naar de Greifensee. Het was echt heerlijk weer gister en een mooie wandeling waarbij het landschap heel divers was. Ik was samen met Fadrina (meisje uit mijn klas) en Sarah (ook meisje uit mijn klas en Erasmus student) en haar zus die hier op bezoek was. we hebben met pauze en al 6 uur gewandeld dus het was een pittige dag maar heerlijk van genoten :)
Daarna nog met Leanne samen naar een BBQ geweest met andere internationale studenten en ontdekt dat champions toch wel heel lekker zijn op de bbq. Daarna dood moe maar voldaan naar mijn bedje gegaan.
Ik voel hier echt aan alles dat de zomer begint te naderen en Zurich is er klaar voor! Ik heb het erg naar mijn zin en begin me langzaam te realiseren dat mijn Zurich avontuur niet meer heel lang gaat duren dus ik probeer van elke minuut te genieten!

tot de volgende keer!
dikke kus voor iedereen,
Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten