maandag 5 april 2010

Ostern


Hey Allemaal,
Het was een beetje druk de laatste tijd vandaar de radio stilte op mijn blog :) Dus hier komt even een grote update..
Ik heb inmiddels mijn eerste module afgesloten. Voor mijn eerste project moesten we een stopmotion filmpje maken over hoe je milieu vriendelijker kan leven(onderwerp stond dus al vast..beetje jammer) maar het verhaal mochten we wel zelf bedenken. We hebben een filmpje gemaakt over 'give things a second life' en omdat we het voer recyclen hebben hebben we het filmpje zelf ook gemaakt van ouder verpakkingen en papier. We moeten alleen nog even de aftiteling erbij maken en dan zet ik hem op mijn blog :)



Mijn huisgenoten hadden een top idee om een WG-party (huisfeestje) te geven en dit hadden we geplant het weekend direct na mijn afsluiting van dit project dus de timing was perfect :) We hebben alles uit de woonkamer gehaald, veel bier en drank ingeslagen en heel veel mensen uitgenodigd met de vraag zich te verkleden als 'movie caracter'
Het was een super vet feest geworden met veel vette verklede mensen en gezelligheid :) De dag erna een lekker uitgebreid ontbijt met al mijn huisgenoten waardoor iedereen weer een beetje levend werd. (meer foto's staan op facebook)

Vorige week begon dus het nieuwe project waarvoor we de week ervoor al een symposium hadden gehad ter introductie. Het was een heel interessant symposium over het klimaat probleem en wat wij als toekomstige designers (alle disciplines waren aanwezig) aan konden doen. De dag begon met een aantal professoren van de universiteit die de feiten van het klimaat probleem uitlegde. Daarna volgde nog wat ontwerpers die hun visie op de toekomst presenteerde (was wel grappig, twee van de drie waren Nederlanders die lekker plat Duits spraken). Er werd wel een beetje een doem-senario geschetst en ik was iets te nuchter om overal in mee te gaan maar wel goed om van zowel wetenschappers als ontwerpers hun visie te horen. Nog een leuk detail van het symposium was dat er rechts in de zaal een tel nummer gebeamed werd met de de mededeling dat als je vragen of input had je dat lief kon smsen en dan werd dat gebeamed. Echt een super leuk idee wat goed werkte.

Vorige week begon het project. Het is een multidisciplinair project (wat een heerlijk woord..) waarbij je eerst een persoonlijkheid test moest doen (behoorlijk shockerend) en naar aanleiding daarvan werd je in een project en groep geplaatst. Gelukkig bleek mijn persoonlijkheid binnen een groep te passen dus nu zit ik in het project 'Umweltbericht Schweiz' Dit is een soort jaarverslag over het milieu in Zwitserland. Het is een groot boekwerk met veel informatie en diagrammen die elke twee jaar uitkomt. Onze opdracht is om van deze droge kost een toegankelijker verslag te maken. Nu word het enkel door beleidsmakers en politici gelezen maar het is zulke waardevolle informatie dat het goed zou zijn als het voor een grotere groep toegankelijk zou zijn. Leuke uitdaging dus. Ik hou jullie op de hoogte over de verdere ontwikkelingen hiervan.


Verder heb ik ook nog even een project tussendoor gedaan. Er werd een pitch uitgeschreven op school om een campagne te ontwerpen voor de afstudeer tentoonstelling van de ZhdK (beeldend, muziek en theater samen). Het moest een gehele campagne zijn met posters/flyers, bewegwijzering in de verschillende gebouwen en internet. Daarnaast moest het ook een concept zijn waar de komende 3 jaar nog mee doorgewerkt kon worden. Ik heb het samen met 3 andere meiden gedaan en we hebben echt een vet ontwerp gemaakt waar ik erg tevreden over ben. Helaas dacht school daar anders over en zij hebben voor een ander concept gekozen.



Afgelopen weekend was Borius hier! Het wasecht super gezellig en ook heel leuk om hem te laten zien waar ik nu woon en hoe Zürich eruit ziet. We hebben lekker Zürich bekeken, langs het meer gelopen, de Uetliberg bergbeklommen waarvan je een super mooi uitzicht hebt over Zürich en de Alpen en last but not least raclette gegeten! Jammieeh :)
Ook Zijn we naar de Freitag winkel geweest (DE oorsprong van de Freitag tassen) en daar heb ik mijn Freitag tas gekocht! Ik ben er echt super blij mee :)

Al met al het gaat hier goed met me en ik heb een heerlijk paasweekend gehad. Ik ga nu weer lekker mijn paaseitjes, stroopwafels en dropjes uit Nederland op peuzelen (Borius had een halve backpack vol met eten voor me meegenomen :D)

Liebe Grusse,
Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten