maandag 22 februari 2010

Eerste schooldag..




Vandaag was het dan zover: Mijn eerste schooldag.
Het begon met een kleine introductie over de lessen en de school. Ik kreeg gelijk al door dat alles hier heel anders gaat dan op de HKU. Maandag is theorie dag. Op maandag heb ik 3 theorie vakken (in het Duits..) Het is wel pittige kost maar gelijk ook wel heel interessant. Ik heb vandaag een lezing gehad over de politiek en de samenleving en wat dat voor gevolgen heeft voor design. Ik heb niet alles kunnen volgen maar genoeg voor de essentie. De rest van de week werk ik aan een project (vak) en daar werk ik dan de hele dag aan. Ik ga verschillende projecten (vakken) volgen die allemaal verschillen in lengte, van 3 tot 5 weken. Ik begin met digital media dan Konzept/Strategie, Bild/Zeigen, Schrift/typedesign en als laatste bildentwicklung. Het klinkt allemaal erg goed en divers dus ik ben benieuwd. Op vrijdag heb ik dan ook nog een uurtje duitse les om de grammatica een beetje bij te spijkeren. Het spreken en verstaan van de Duitse taal gaat echt bizar snel vooruit. Ook mijn engels is al vele malen beter, ik snap niet waar het allemaal vandaan komt :)
Ik werd vandaag ook verrast toen ze vertelde dat iedere student ook een eigen werk plek heeft (zie foto hierboven) Dus mijn klas heeft een eigen ruimte waar iedereen zijn eigen plekkie heeft. Daarnaast zijn er nog besprekings ruimten en ruimtes voor klassikale lessen. Zo dit was weer genoeg info voor vandaag, ik ben dood op. Morgen vroeg op en begin ik met mijn project 'digital media'

groet,
Eva

3 opmerkingen:

  1. Hoi Eva, ziet er goed en professioneel uit. Fantastisch dat je een eigen plek hebt. Knap dat je veel kan volgen, lijk me niet echt makkelijk, zo'n college in het duits.
    Veel succes, kusjes, José.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Eva, het klinkt en ziet er allemaal veelbelovend uit. Dat je nu al zoveel dingen doet en dat het met de taal zo lekker gaat is natuurlijk hartstikke leuk. we hopen dat je de weekenden en vooral de zondag ook een beetje doorkomt. succes met je eerste project. Veel groetjes, liefs, Aart en Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He lieverd!
    Goed bezig daar! Ik ben trots op je! Ga lekker verder daar en geniet ervan. Lang leven Skype! Mis je, kusje
    Borius

    BeantwoordenVerwijderen