zaterdag 17 juli 2010

Engadin


Trein naar het kamp:


Afgelopen week kwam er weer iets bijzonders op mijn pad. Ik werd uitgenodigd door mijn huisgenootje Sebi om langs te komen bij een Lager (een soort scouting kamp). Hij zou daar een week zijn en mee helpen in de keuken. Dat leek mij een super plan en ik ben daar van dinsdag avond tot donderdag avond geweest. Het kamp ligt in de regio Engadin vlak bij Salouf en midden in de natuur. De eerste avond was gelijk heel gezellig en hebben we Calande biertjes gedronken en Jass leren spelen. Dit is een typisch Zwitsers kaartspel met hele mooie kaarten:


De tweede dag was Sebi vrij aan gezien de meiden scouts een tweedaagse wandeling ging maken. We zijn vroeg opgestaan en hebben toen een wandeling gemaakt on de omgeving. Het begon met pittig stijgen en na 1000 meter te hebben gestegen bleef het pad op dezelfde hoogte. Toen weer naar beneden gelopen wat behoorlijk steil was waardoor we halverwege als nog de gondel naar het dorp hebben genomen. Daar was een meertje waar ook de andere van de kook brigade lagen te zonnen en daar hebben we een verfrissende duik genomen, wat een dag!We konden niet te lang blijven aangezien de meiden vanavond weer terug kwamen en HONGER hadden. Ik had aangeboden om te mee te helpen met koken en mijn hulp was erg welkom aan gezien ze Spatzli gingen maken. Daarvoor moest eerst 8 kilo deeg geklopt worden en vervolgende door een soort zeef als druppeltjes in kokend water terecht komen. Ik had de volgende dag dus meer spierpijn in mijn armen dan in mijn benen! Maar wel heel vet om zo te koken. Ik zou zeggen zie foto's hierboven! Ik heb er echt van genoten om op zo'n mooie plek te zijn en een plek waar je normaal als buitenlander nooit zou komen. TOP!

Het Kamp:


Spatzli maken!

Wandeling:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten